laupäev, 31. oktoober 2015

Kommentaare ja soovitusi Loquizi loojatelt

Edastan mõtteid loojatelt endilt. Kindlasti on see vajalik info ka kõikidele neile, kel äppiga probleeme pole ette tulnud. Saame panustada koostööd tehes, et Loquiz muutub veelgi töökindlamaks!

1) LOQUIZi hangumine
Kõigepealt vabandused, et kasutajale meelehärmi valmistasime. Tänaseni on meie kasutajad peamiselt tahvelarvutite peal ja kuna erinevaid telefonimudeleid on väga palju, siis on igasugune tagasiside teretulnud.
Üldsoovitusena  on õige jälgida, et telefonis oleks piisavalt vaba salvestusruumi, et tagada rakenduste tõrgedeta töö. Loquiz ei nõua mälu ega salvestusruumi rohkem kui teised rakendused ja mingisuguseid erioperatsioone tema salvestamiseks teha vaja ei ole. 
Iga kord kui rakendus hangub, küsitakse kasutajalt kas ta lubab saata meile veateadet. Sellest on suur abi, sest nendest raportitest näeme  mis põhjustas hangumise ning saame probleemi järgmises versioonis lahendada.  Eriti oluline on see Android telefonide puhul kuna mudeleid on nii palju, et kõiki ise testida on pea võimatu. 
Antud juhul saime kasutajalt ka veateate (aitäh!). See oli seotud Quiz mängu dialoogi sulgemisega konkreetse Android versiooni puhul. Selle vea parandasime. Kui kasutaja hiljem  appid kustutas ja Loquizi installis, siis oli kasutusel juba uuendatud versioon.
Teine viga tekkis pildi töötlemisel pärast pildistamist (seadmel sai mälu otsa).  Selle probleemi lahenduseks vähendasime pildi suurust ja kvaliteeti mis peaks pildistamise oluliselt stabiilsemaks tegema.
Ma ei saa kahjuks garanteerida, et hangumisi tulevikus ette ei tule, aga palun, et kasutaja alati jah vastaks kui küsitakse kas veateadet saata. See aitab meil rakendust stabiilsemaks muuta.


2) Sündmuste kustutamine



Aga Eventite kustutamise kahjuks olime sunnitud peatama. Seda seetõttu, et tekkis palju olukordi, kus event kustutati, aga sooviti hiljem ikkagi tulemustele ligi pääseda.  Uues süsteemis lahendame selle arhiveerimisega nii, et saab kustutada, aga saab ka ise taastada, et ikkagi tulemustele ligi saada.
Kui event ei ole kustutatud ei saa kustutada ka mängu, sest muidu jällegi kaoksid tulemused ära.
Kui mäng valmis teha ja märkate seal vigu, siis tegelikult oleks otstarbekas olemasolevat mängu muuta. Ka küsimuse muutmisel mis on mängu lisatud muutub see küsimus ka kõikides mängudes kus ta lisatud on. See on just eesmärgiga hoida vigade arv võimalikult väiksena. Kui küsimuses on viga, siis seda parandades muutub ta kõikides mängudes. Samuti ei ole vaja teha uut eventi kui mängu muudad, mäng käivitatakse muudetud kujul.
Tähelepanelik peab vaid olema mängu muutmisel millele on event juba loodud ja mängitud. Siis võivad muutuda ka tulemused.
Ehk siis hetkel tasub event mida ei kasuta lihtsalt OFF reziimi panna. Tulevikus toome ka  arhiveerimise võimaluse juurde.

3) Trükitud vastusel mitu õiget vastust - võimalused

Jah, tekstivastusele saab mitu õiget varianti määrata. Selleks tuleb kasutada semikooloneid tõenäoliste mängijate poolt antavate vastuste vahel. Eriti levinud on mängijate poolt antavad õiged aga erinevad vastused siis kui küsitakse inimeste nimesid. On ju paljud ajaloolised isikud tuntud eelkõige oma perekonnanime järgi.
Näide:
Kes leiutas relatiivsusteooria? Kirjuta tema nimi vastusteväljale:
Teie määrate ära õiged tekstivastused, semikoolonid vahel.
Albert Einstein; Einstein Albert; Albert; Einstein
Tulemustes pole näha, millise nendest neljast mängija sise tippis- vastus loetakse lihtsalt õigeks. Ehk tagasiside andmine konkreetsele õpilasele kirjavea kohta pole võimalik.
Suur ja väiketähtede segiajamist ei loeta veaks- seega kui mängija kirjutab vastuseks albert, siis loetakse see õigeks.

4) Milleks nupp "Lae tulemused pilve"?


See on igaks juhuks, kui mängu vältel on andmesidega probleeme olnud ja näiteks on näha, et mõne tiimi tulemused on result tabelis poolikud, kuigi nende endi seadmest on näha, et nad on asukohad läbinud ja vastanud. Siis saab seda nuppu vajutades (wifis või 3/4G-s olles) tulemused üles laadida
Siis peaks result tabelis refreshi järgselt olema tiimi tulemused õiged.
Selle nupu vajutamise tagajärjel ei olegi mingisugust muutust ekraanil näha.

5) Välise rakenduse kasutamine


Mõne välise rakenduse jooksutamist Loquizi mängu sees peab alati enne testima- kas töötab.
Screenshotti fotovastusena ei saa. Töökindel variant oleks selline, et „photo answer“ küsimuses on lühendatud URL (aitab näiteks)  https://goo.gl/  õpilane laseb meeskonnakaaslasel teisel telefonil tippida sisse link. Seejärel lahendatakse ristsõna teises telefonis ära ja tehakse selle telefoniga, kus mäng jookseb, pilt.
Või on tegu text asnweriga ja kirjutatakse ristsõna vastus tekstivastusena väljale.
Näiteks:
Lase meeskonnakaaslasel tema telefoni veebilehitsejas trükkida link: ***link***  ja lahendage selle lingi all avanev ristsõna. Tee pilt meeskonnakaaslase telefoni ekraanist koos lahendatud ristsõnaga!
Õpilastele on väga oluline nupp (Trüki vastus). Väljatrükkimine/sisu jagamine paberil on üks funktsioone, mis on arutlusel olnud. Aga konkreetset näidet kasutajatelt, kuidas väljatrükkimine/jagamine mängijatega hiljem olla võiks mõne küsimuse või terve mängu näitel, pole. 
Tervitades
Eric Hints

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar